Zgradbe imajo različne zahteve; za nekatere potrebujete samo denar, za druge pa še les, kamenje, opeke in določeno število prebivalcev. Nove zgradbe lahko gradite postopoma, saj se vam z rastjo kolonije odpirajo nove možnosti gradnje in pridobivanja blaga, ki ga lahko nato uporabite ali z njim trgujete.
Klikni na sliko za večjo različico |
Zgradbe se delijo na več skupin in jih je ogromno. Prvo so tu stanovanjske hiše, s katerimi lahko povečamo število naseljencev. Nato so tu različne ceste, farme in plantaže, pridelovalne zgradbe (rudniki in podobno), pomorske zgradbe, vojaške zgradbe in zgradbe za posebne priložnosti. Vseh zgradb je ogromno, skupno jih je čez 250, kot lahko vidite na slikah iz igre. Vsako zgradbo lahko pred postavitvijo oz. izgradnjo po želji zasukate na štiri položaje, saj je napačna postavitev onemogoči dostop vozov in ljudi s ceste. Žal se zgradbe vidno ne gradijo, ampak se postavijo že zgrajene. Verjetno so avtorji s tem hoteli malo skrajšati igralni čas, saj že tako ali tako vse skupaj poteka precej počasi.
Klikni na sliko za večjo različico |
Vendar bistvo delovanja kolonije niso samo zgradbe in njihove funkcije. Vse zgradbe, v katerih se kaj proizvaja ali predeluje, ima stroške obratovanja. Več zgradb pomeni višje stroške in to vas hitro lahko spravi v rdeče številke. Da ne bi kolonija propadla, je potrebno imeti tudi nekaj dohodkov in tukaj pride v poštev trgovanje z ostalimi narodi ali prodaja presežka surovin in blaga, ki se nakopiči v skladišču. Ko ladja s tovorom zapusti pristanišče, je potrebno paziti, da je ne napadejo pirati in ukradejo tovor, ki ga nameravate prodati Evropi ali kateremu drugemu narodu (Benečani, Azteki, Eskimi...). Z omenjenimi narodi lahko trgujete oz. živite v sožitju (če so živite na istem otoku), lahko pa jih podjarmite s surovo vojaško močjo.
Igralni vmesnik je na prvi pogled precej kompliciran, še posebno če niste nikoli prej igrali Anno 1602. Na dnu zaslona se nahaja pokazatelj stanja surovin in števila prebivalcev, zraven pa so tri ikone, ki prikazujejo zadovoljnost prebivalstva glede na potrebe. Ostali del vmesnika zavzame okno, v katerem lahko izbiramo zgradbe, preverimo statistike kolonije in shranimo igro. Malo edino moti položaj pokazatelja s številom surovin, saj smo ga navajeni gledati na vrhu, ne pa čisto na dnu.
Klikni na sliko za večjo različico |
Glede na predhodnico Anno 1602, je Anno 1503 doživel napredek v grafiki in globini gradnje mesta, kar je pohvalno; v celoti gledano pa ni večjih inovacij. Kampanja je bolj obsežna in tudi scenarijev je več kot v predhodnici. Ravno pravšnji je tudi ekonomski model, ki ni ne preveč preprost, ne prezahteven; lahko pa vam hitro pokvari dan.